Kom i gang med nettbutikk - kurs

Kurs for deg som vurderer å starte nettbutikk, enten du allerede driver fysisk handel eller er rent nettbasert.

Dette kurset passer for deg som:

  • Vurderer å starte nettbutikk
  • Allerede har fysisk butikk, og vil starte nettbutikk i tillegg
  • Allerede har startet en nettbutikk, men er selvlært og vil supplere kompetansen
  • Ønsker å starte nettbutikk for å skifte karrière
  • Skal ha butikksjef-ansvar for en nettbutikk og vil vite om de viktigste verdidriverne
  • Ønsker å drive en nettbutikk som ekstrainntekt, i tillegg til annet arbeid

Kurset dekker blant annet:

Hva skal til for å starte nettbutikk

  • Den økonomiske kalkylen som bør ligge i bunnen
  • Forholdet til leverandører og produsenter
  • Grunnleggende ting å tenke på rundt logistikk og distribusjon

Plattformer for nettbutikk

  • Hvilke plattformer er det relevant å vurdere?
  • Hva er forskjellen på de forskjellige plattformene?
  • Betalingsløsninger og integrering

Tips for oppsett av nettbutikken

  • Gode måter å legge opp forsiden
  • Produktkategorier, filtreringer og produktsøk
  • Enkelproduktsider og tips for disse

Markedsføring av nettbutikken

  • Hvordan skal du få kunder til nettbutikken?
  • Hvordan bygge en epostliste
  • Integrering med Google og Facebook/Instagram

Drift og oppfølging

  • Hva skal til for å lykkes med en nettbutikk over tid?
  • Kundeservice og ambassadørprogrammer
  • Måling og optimalisering

NB! Kurset dekker ikke drop-shipping som forretningsmodell. MLM-systemer bygget rundt Facebook-shop og lignende er heller ikke dekket.

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du vite hva som skal til for å starte og drive en nettbutikk effektivt, slik at du kan gi din satsning på ehandel de beste forutsetninger for å lykkes.

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i Webgruppen, og holder kurs og foredrag.

Kursdatoer

Handlekurv