Hva er alternativene til Facebook som markedsføringskanal?

Målingene viser at Facebook taper terreng, og at stadig flere brukere trekker seg ut av kanalen. Dersom Facebook mister effekten som markedsføringskanal – hva er i så fall alternativene? Dette var tema for denne livesendingen fra oss: (Artikkelen fortsetter under videoen) Det viktigste alternativet er selvsagt Google Ads. Google er den største trafikkilden på nettet, […]

Les mer

Hvordan lykkes med digital marketing i 2019?

Hva skal til for å lykkes med digital marketing i et stadig skiftende landskap? – Dette var tema for vår Facebook Live-sending 4. januar 2019. Her er video fra sendingen (artikkelen fortsetter under videoen): Start med kundeinnsikt Du trenger å kjenne kunden din. Vi har gått fra en verden der markedsføring handler om bedriften til […]

Les mer

5 mål du bør sette for 2019

Et nytt år står for døren, og det er på side å sette noen mål for året som kommer. Nina holdt en Facebook Live om dette i begynnelsen av desember, og videoen ligger her: (artikkelen fortsetter under videoen) Her er de 5 målene: 1. Bruk ressursene bedre Se på hvilke kanaler og kampanjer som gir […]

Les mer

Presentasjon fra Nettredaktørenes julegløgg

Her er presentasjonen som Nina holdt på Nettredaktørenes Julegløgg: Presentasjon fra julegløggen 2018 Takk for at du ville feire førjul med oss. Vi ønsker deg en riktig fin høytid og et fremgangsrikt 2019!

Les mer

Nettredaktørenes Julegløgg 2018

Vi følger tradisjonen og inviterer igjen til gløggkalas med faglige innspill og overraskelser. Årets Nettredaktørenes Julegløgg arrangeres torsdag 13. desember kl 13.00 Ca kl 13.30 blir det et faglig foredrag v/Nina Furu med blikk på året som kommer. Etter foredraget blir det premier og overraskelser, og naturligvis mingling med andre webfolk. Vi regner med å være ferdig […]

Les mer

5 måter å få konkret salg ut av sosiale medier

At sosiale medier er effektive markedsføringskanaler er det ingen tvil om, men du kan også skape direkte salg gjennom sosiale medier. Nina Furu gir deg 5 måter å gjøre dette på i denne videoen. Innholdet følger også i tekst under videoen: 5 konkrete måter å drive salg i sosiale medier   1. Lag en kampanje […]

Les mer

Sjekkliste for en selgende annonse på Facebook

Facebook fungerer alldeles utmerket til å drive direkte salg, men det krever som regel at du betaler for å vise annonsen/innlegget for de kundene du ønsker å nå. Vi har laget en sjekkliste for å kvalitetssikre en slik selgende annonse på Facebook, slik at du får mest mulig for pengene. (Du kan også laste ned […]

Les mer

Kampanjepris på (nesten) alle kurs

Vi feirer litt på forskudd og gir deg kampanjepris på nesten alle våre kurs når du bestiller før jul. Rabatten gjelder både kurs som holdes i 2018 og i 2019. Se oversikten over alle kurs her Er det et kurs du skulle ønske vi hadde som du ikke finner? Tips oss gjerne på post@webgruppen.no Du […]

Les mer

Hvordan holde seg oppdatert på nett

Hva kan vi som er nettmarkedsførere eller webkommunikatører gjøre for å holde oss ajour med det som skjer på nett? Nina har holdt en livesending om dette: Her er tipsene: Følg folk, blogger og bedrifter i sosiale medier Det å ha smarte folk i sin nyhetsfeed er en god måte å plukke opp hva som […]

Les mer

5 bildetips for web og SoMe

Mange synes det er vanskelig å velge gode bilder til innholdet de legger ut på nett. Det behøver ikke være så vanskelig – men vi må ha et bevisst forhold til hvilken jobb bildene faktisk skal gjøre for oss. Her er 5 nyttige tips: Bilder bør bety noe! Ikke nøy deg med å bruke bilder bare […]

Les mer