Hvordan fungerer sosiale medier?

Her er en gjennomgang av den grunnleggende funksjonaliteten i sosiale medier, og de begrepene du trenger å kjenne for å jobbe med dem: Hva er sosiale medier? Sosiale nettverk eller sosiale medier er digitale plattformer der enkeltpersoner kan lage profiler for seg selv og firmasider for bedrifter de eier eller arbeider i. De kan så […]

Les mer

Tips og triks for nettbutikk

Skal du starte opp nettbutikk? Eller driver du allerede en og vil ha noen innspill til forbedringer? – I denne artikkelen får du tips til begge deler. (Artikkelen fortsetter under videoen) NB! Ingen lenker i denne artikkelen er sponset. Webgruppen har ingen betalte leverandørsamarbeid. Alle vurderinger er rent faglige.  Trenger du egentlig en nettbutikk? Husk […]

Les mer

Tips for å pusse opp hjemmesiden

Vil du gjøre noen grep for å forbedre effekten av din bedrifts webside? Da har Nina Furu fem konkrete tips til deg! (Artikkelen fortsetter under videoen.) Hva er websidens oppgave? En hjemmeside skal gjøre flere jobber for bedriften. Noen av de viktigste er: Fortelle kunden hvem du er og hva du har å tilby Sikre […]

Les mer

Gratis lynkurs i livesendinger til sosiale medier

Å sende livesendinger i sosiale medier er blitt en del av hverdagen i mange bedrifter. Her kan du få en veiledning på hvordan dette gjøres: (Artikkelen fortsetter under videoen) I det følgende får du noen tips for hele prosessen: Velg kanal Velg verktøy Velg innhold Planlegg Promoter Gjennomfør Lær 1. Velg kanal Hvilken kanal er […]

Les mer

Markedsføring i koronaens tid

Når hele landet er «gått ned», hva gjør vi som driver med markedsføring da? – Dette var temaet for livesending 20. mars 2020, hvor Nina Furu har en del konkrete råd. (Artikkelen fortsetter under videoen.) Hold hjulene i gang Først og fremst gjelder det nå å holde hjulene i gang. Store deler av arbeidslivet er […]

Les mer

Strategi for Facebook-grupper

En viktig del av Facebook-strategien for de fleste bedrifter i 2020 er å tenke strategisk rundt hvordan man skal forholde seg til Facebook-grupper. Gruppene er noe av den funksjonaliteten som er mest engasjerende på Facebook, og Facebook selv har stort fokus på grupper om dagen. Dette var tema for den livesendingen som du kan se […]

Les mer

Markedsføring med Pinterest – noen tips

Pinterest er litt en «glemt gullgruve» når det gjelder digital markedsføring. Vi har laget en video om dette, og du kan også lese innholdet nedenfor, under videoen: Hva er Pinterest? Pinterest er en tjeneste der navnet er en kombinasjon av to ord: «pinning» (= sette opp på en oppslagstavle) og «interest» (= interesse). Med andre […]

Les mer

Jobb og karrière i nettbransjen

Mange er opptatt av hvordan man kan sikre seg en framtid profesjonelt i nettbransjen. Dette har vi laget en video om, der Nina går gjennom en rekke vinklinger og spesialiseringer som gir deg konkurransefortrinn: (Artikkelen fortsetter etter videoen) Poteter og enhjørninger Det er absolutt behov for folk som kan litt om alt innen digitalfeltet. Slike […]

Les mer

Bruk riktig kanal på riktig tidspunkt

Vi har flere markedsføringskanaler til rådighet enn noen gang før. Faktisk så mange at det ikke er alltid vi vet hvilken vi skal velge i kampen om kundene. Alle har sine styrker og svakheter, og velger vi feil, kan vi gå glipp av både trafikk og konverteringer. (Artikkelen fortsetter under videoen) Vi trenger mange kanaler […]

Les mer

7 Instagram-poster som skaper salg

Instagram er først og fremst en merkevarebyggende kanal, men det er en del grep du kan ta for å utløse et direkte salg også. Dette er temaet for dette gratis videokurset: (Artikkelen fortsetter under videoen.) De 7 posttypene er: Produkttagging Produktdisplay Produkt i bruk Tilbud Historien bak Arrangement Butikk og vindu Her er noen eksempler: […]

Les mer