Størst i Norge på kurs for profesjonelle webfolk

Nyheter fra Webgruppen

Nå kommer det nytt AdWords-format (og det gamle vil ikke lenger støttes)

17.8.2016

Her er det du trenger å vite om de store endringene i Google AdWords. Utvidede tekstannonser (eng. expanded text ads) er en av de største endringene for Google AdWords siden starten oppstarten av annonseplattformen for 16 år siden. Endringen bør sees i sammenheng med med fjerningen av annonsene på høyresiden som skjedde tidligere i år,… Read More ›

Hvordan fungerer Instagram Stories?

9.8.2016

For en kort stund siden lanserte Instagram en helt ny funksjon, nemlig Instagram Stories. Det nye fenomenet gjør det mulig å dele enda mer av dagens øyeblikk – omtrent live rett fra mobilen. En kjempemorsom funksjon for privatpersoner, men derimot også for bedrifter. Gi for eksempel dine kunder et enda bedre innblikk i hva din… Read More ›

Slik måler du ROI på Google AdWords

12.6.2016

ROI står for Return on Investment – hvor mye du tjener på de pengene du bruker. Man bør alltid måle effekten av de markedsføringstiltakene man gjør. Og med Google AdWords er dette spesielt enkelt. Dette trenger du: Google Analytics-konto Google AdWords-konto Sammenkobling av Google Analytics og Google AdWords-konto Å sette opp mål og målverdier i… Read More ›

Slik kan bedrifter bruke Instagram

9.5.2016

Hvordan kan bedrifter bruke Instagram til markedsføring? Har har du fem kjappe tips til hvordan bedriften du jobber i kan bruke Instagram på en smart måte. Instagram er et av de mest populære sosiale mediene i Norge. Tall fra Ipsos MMI viser at det nå er mer enn 1,6 millioner Instagram-brukere i Norge. Men hvordan… Read More ›

Målgruppesegmentering på Instagram

20.4.2016

I forrige innlegg forklarte vi hvordan man kjøper annonser på Instagram. Jeg vil anbefale å lese gjennom det innlegget først, for å være sikker på at du har alt i orden for å komme i gang med annonsering på Instagram. Deretter kan vi begynne å tenke på målgruppesegmentering. Annonser på Instagram har du helt sikkert… Read More ›

Hvordan nå ut til potensielle kunder gjennom Facebook?

5.4.2016

Som en bedrift er det viktig å være synlig på Facebook. God synlighet vil i denne sammenhengen si at de kundene du ønsker å nå ut til, fanger opp det du skriver og forstår ditt budskap. Sosiale medier blir bare mer og mer viktig for markedsføringen av din bedrift, og da er blant annet Facebook… Read More ›

Vinn mikro-øyeblikkene («micro moments»)

17.12.2015

Mikroøyeblikkene er alle de små øyeblikkene der du har en sjanse til å påvirke din kunde positivt. Noen eksempler er: Når kunden kommer inn på websiden din (hvordan ser den ut på mobil?) Når kunden får en epost fra deg i innboksen sin (hva står i avsender-/emnefelt?) Når kunden får en av dine poster i… Read More ›

Hvor mange bruker forskjellige sosiale medier i Norge?

26.11.2015

Svaret på det er ganske enkelt; Ipsos MMI har en egen side hvor dette fremgår kvartal for kvartal. Denne siden finner du her: Ipsos MMI Social Media Tracker Det er alltid interessant å følge med på hvordan de forskjellige kanalene utvikler seg. Når du ser på tallene, så legg også merke til hvordan bruksmønsteret er… Read More ›

Hvordan få flere til å se innleggene dine på Facebook?

24.11.2015

Syns du at du når ut til for få når du legger ut poster på firmasiden på Facebook? Det stemmer nok, for typisk når man gjerne ut til bare ca 10 % av de likerne man har med et innlegg, men tallet varierer veldig fra innlegg til innlegg. Forklaringen på dette er den algoritmen som… Read More ›

Tre trender for verdens beste intranett

8.10.2015

Hvert år kårer Nielsen Norman Group verdens 10 beste intranett. Foruten å formidle massevis av gode eksempler i sin omfattende rapport, så nevner de også de viktigste trendene for året. De tre av disse som vi opplever som de sterkeste og viktigste er som følger: Personalisering av innhold Deviseuavhengighet Sosial funksjonalitet Nina snakker litt mer utdypende… Read More ›

Praktisk informasjon

Alle kurs holdes i våre kurslokaler i Strandgaten 19, rett ved Oslo Sentralstasjon.

Se kart og veibeskrivelse

Vi holder også bedriftsinterne kurs og foredrag om digital kommunikasjon.

Kommende kurs