Bli proff på sosiale medier

Hvordan gå fra å være god til å bli enda bedre på sosiale medier? – Dette var tema for livesending på Facebook. Her er opptaket: (Artikkelen fortsetter etter videoen.) 1. Velg dine kanaler Ikke alle kanaler er like viktige for alle. Her er nøkkeltallene for norske brukere i sosiale medier i første kvartal 2019. Kilde: […]

Les mer

Hva er DAM – Digital Asset Management?

Vi holdt et gratis minikurs på Facebook om temaet Hva er Digital Asset Management og hvorfor er det viktig 7. juni 2019. Opptaket er her: (Artikkelen fortsetter under videoen.) Hovedpoenget i kurset er: DAM er et sett prosesser man må gjennomføre, det er ikke en software som kan anskaffes. De relevante prosessene er: Innholdsskaping Digital […]

Les mer

Kom i gang med Stories for Instagram og Facebook

Synes du det er vanskelig å komme i gang med Stories? Her er videoen for deg: (Artikkelen fortsetter under videoen.) Hvis du ønsker oppskriften på å lage Stories som artikkel finner du den her: Hvordan lage Instagram Stories Vil du være med på 21 Stories challenge? Finn alle oppgavene her: 21 Stories Challenge Lyst til […]

Les mer

Hvordan lage Instagram Stories?

Etter hvert som bruken av nyhetsfeeden har gått ned, spesielt på Facebook, har også Stories vokst fram som det store nye suksessformatet. Vinneren på området er Instagram, som rundet 500 millioner daglige brukere på Instagram Stories i januar 2019. (Facebook rapporterte 300 millioner brukere på Facebook og Messenger Stories i mars, og Snapchat har til […]

Les mer

Hold på kundene dine med CRO!

Vi bruker mye tid, krefter, og ikke minst penger for å skaffe trafikk til nettstedet vårt. Men ofte glemmer vi det siste leddet, nemlig selve nettstedet. Mange nettsteder er ikke optimalt laget for å sikre at brukerne finner frem til det de leter etter, og noen gjør dessverre også konvertering vanskeligere. Men det finnes råd. […]

Les mer

Slik skaper du EKTE engasjement i sosiale medier

Det er mange som prøver å virke engasjerende – vi er opptatt av at engasjementet skal være ekte, og at det skal være toveis. Dette er tema for følgende livesending: (Artikkelen fortsetter under videoen) Her er poengene fra livesendingen: Engasjement er viktigere for oss enn for kunden Kunder er ikke spesielt interesserte i å engasjere […]

Les mer

Facebook med fokus på grupper

Nye Facebook, også kjent som FB5, dreier seg helt og holdent om dine private communities av forskjellige slag. Her er Facebook’s app-sjef Fidji Simo‘s gjennomgang av det nye, fellesskaps-sentrerte Facebook. Under lanseringen av FB5-versjonen av Facebook på utvikler-konferansen F8 30. april, presenterte Fidji Simo, leder av Facebook-appen i Facebook, den nye funksjonaliteten. FB5 har altså […]

Les mer

Slik blir nye Facebook

Her er en sniktitt på den nye versjonen av Facebook, også kalt FB5. Redesignet lanseres i USA i dag, og rulles ut i resten av verden i løpet av de neste par ukene. En av dagens store avsløringer på Facebook sin utviklerkonferanse, F8, er lanseringen av et helt nytt redesign for Facebook: Mark Zuckerberg introduserte […]

Les mer

Tenk nytt om sosiale medier

Med alle endringene som skjer, på Facebook og generelt i sosiale medier, er det på tide å stille spørsmålstegn ved noen etablerte sannheter og heller tenke nytt. Dette var tema for dagens Facebook Live-sending: (Artikkelen fortsetter under videoen.) Oppdatering på Facebook-situasjonen Etter at det ble klart at Facebook planlegger å fase ut eller i hvert […]

Les mer

Facebook «ugjenkjennelig» om et år

I dagens Facebook Live-sending er hovedsaken at Facebook planlegger å fase ut nyhetsfeeden, i hvert fall i sin eksisterende form. Dette var noe Mari Smith snakket om på første plenumsdag av verdens største SoMe-konferanse, Social Media Marketing World. Det er også et emne som Nina har blogget om i dette innlegget: Forbered deg på Facebook […]

Les mer