Tradisjonell markedsfører blir digital – og får ny jobb

Det er mye som skjer i markedsføringsbransjen for tiden, og mange tradisjonelle markedsførere opplever at de må oppgradere kunnskapen sin litt i forhold til de digitale kanalene for å henge med i utviklingen. En av de som har gjort dette hos Webgruppen er Hege Bjurstedt. Hege har vært både gründer, innkjøper og markedskoordinator, og valgte […]

Les mer

Video fra bokbad med Nina Furu

I forbindelse med lanseringen av boka Markedsføring og Kommunikasjon på Nett, som kom ut mars, arrangerte vi i Webgruppen et bokbad her hos oss. Nina Furu ble «badet» av bransjekjendis Christine Calvert, og resultatet ligger nå på YouTube: I dette intervjuet finner du blant annet ut hva Nina mener er de sentrale grepene å ta […]

Les mer

Kartlegg nettkompetansen i din bedrift

Webgruppen tilbyr selskaper med over 50 ansatte gratis kartlegging av intern kompetanse rundt web, sosiale medier, webkommunikasjon og nettmarkedsføring. Sammen med resultatene av kartleggingen får bedriften et skreddersydd tilbud på kurspakker tilpasset bedriftens individuelle ansatte. Kartleggingen omfatter følgende: Online test av alle relevante ansatte 1 times konsultasjon i etterkant med gjennomgang av resultatene Rapport med […]

Les mer

Ny norsk bok om markedsføring på nett

Nettveteran, kursleder og partner i Webgruppen, Nina Furu, kommer denne uken ut med en ny fagbok om markedsføring på nett. Bokens innhold spenner fra digital strategi til blant annet webtekst, søkemotoroptimalisering og markedsføring i sosiale medier. – Jeg har lenge savnet en referansebok som jeg kan henvise til når jeg underviser, sier Furu. – Vi […]

Les mer

Sjekkliste for Søkemotoroptimalisering (SEO)

Google står for ca 60% av all trafikk til norske nettsteder, ifølge Findability.no. Det betyr at det å komme godt opp i det ekte søketreffet på Google gir deg et vesentlig konkurransefortrinn. Vi har samlet en knippe av de viktigste, konkrete tiltakene for å få til dette i denne sjekklisten som du kan få gratis her og […]

Les mer

Boklansering av Markedsføring og kommunikasjon på nett

Webgruppen inviterer til boklansering og bokbad onsdag 29. mars kl 16.00 og utover (arrangementet varer ventelig til ca kl 18.00) i forbindelse med utgivelsen av boken Markedsføring og kommunikasjon på nett. Boken er en lærebok og en håndbok for de som er eller skal bli digitale markedsførere og webkommunikatører. Dette er Nina Furus sjette fagbok om digitale kanaler. […]

Les mer

Bedrifter ønsker å eie kompetansen selv

Norske bedrifter tar inn over seg at det er på nettet kundene nå leter etter varer, tjenester og leverandører. Og enkelte går langt for å ruste seg for den nye virkeligheten. – Vi har sett at en og samme bedrift har investert i omfattende sertifiseringskurs i digital marketing til hele 70 forskjellige ansatte, forteller kursleder […]

Les mer

Forhåndstitt på nytt Linkedin-utseende

I fall du ikke har fått det med deg, er det profesjonelle nettverket Linkedin for tiden i gang med å rulle ut en helt ny look and feel. En av våre ansatte har fått tidlig tilgang, og her er en liten forhåndstitt på hva vi kan vente oss når det nye designet blir implementert: Dette […]

Les mer

Hva bør det stå i avsenderfeltet på et nyhetsbrev?

Når en epost kommer inn i kundens innboks, er det først og fremst to faktorer som avgjør om kunden gidder å åpne og lese den: Avsender Overskrift (= emnefelt) Også de første ordene i teksten som følger – det som i epostbransen ofte kalles en ”pre-header” – kan ha en viss påvirkning. Hva avsender angår, […]

Les mer

Nettredaktørenes julegløgg 2016

Vi følger tradisjonen og inviterer igjen til gløggkalas med faglige innspill og overraskelser. Årets Nettredaktørenes Julegløgg arrangeres mandag 12. desember kl 13.00 Ca kl 13.30 blir det et faglig foredrag v/Nina Furu. Temaet er 5 trender å ha fokus på inn i 2017 Etter foredraget blir det premier og overraskelser, og naturligvis mingling med andre webfolk. Vi regner […]

Les mer