3 tips for å få flere kunder fra Google – helt gratis

Google står for over 50% av all trafikk til nettsteder i den vestlige verden, så Google kan være din aller beste kilde til nye kunder. Når vi også vet at de fleste bruker Google til både å søke etter varer og tjenester, samt å søke informasjon før man kommer i kjøpsmodus, sier det seg selv […]

Les mer

Få 1500,- kroner i rabatt på alle kurs som bestilles i juni

Vi feirer sommeren! Alle kurs du bestiller nå i juni måned får du 1500,- kroner i rabatt på. NB! For å få rabatten må du skrive inn rabattkoden SOMMER i fakturamerkingsfeltet når du melder deg på. Rabatten gjelder både nettkurs og fysiske kurs, både dagskurs og sertifiseringskurs, og alle kursemner. Det spiller ikke noen rolle […]

Les mer

Den perfekte landingssiden

En landingsside er den siden som skal skaffe deg et salg når du driver markedsføring på Google, Facebook, i epost og lignende. Landingssiden er altså der du «lander» når du klikker på annonsen. Her får du 6 tips til hvordan den kan optimaliseres: Den perfekte landingssiden – 6 tips for å øke konverteringsraten Få noen […]

Les mer

Slik får du posisjon null på Google

Hva er posisjon null? – Du har kanskje lagt merke til at Google i mange tilfeller svarer på spørsmål direkte på søkeresultatsiden. Dette heter egentlig «featured snippets» og ser for eksempel slik ut: Snippets er et samlebegrep for strukturerte data som blant annet forteller søkerobotene hva en konkret underside på ditt nettsted handler om. Det er […]

Les mer

GDPR – Hva gjør du nå? (Praktiske råd)

Nina holdt Facebook Live om dette 27. april 2018. Her er opptaket: GDPR i praksis – hva gjør du nå? Nina gir deg noen praktiske tips om hva du bør gjøre i forbindelse med GDPR Geplaatst door Webgruppen op vrijdag 27 april 2018 De konkrete rådene som nevnes i sendingen er: Skaffer deg en bra […]

Les mer

7 tips for å lykkes med nettsiden din

Websiden er navet i bedriftens digitale satsning. Her er 7 tips for deg som vil lykkes med et nettsted: (Dette var også en Facebook Live-sending. Du kan se den ved å klikke på bildet under.) Se Facebook Live-sendingen her. 1. Ha en ansvarlig nettredaktør Alle bedrifter trenger en person som har hovedansvar for websiden. Sørg […]

Les mer

Elementene i en digital strategi

Når man skal skape resultater i det digitale feltet, er det mange elementer som må være på plass. For å hjelpe våre kunder å se bedre de kompetansebehovene som finnes, har vi laget en modell for de viktigste elementene i en digital strategi og hvordan de hører sammen:   Websiden er navet Som det fremgår […]

Les mer

Hvor ”tunge” bør bilder på nett være?

Et spørsmål vi ofte får av nettredaktører har med bildestørrelser å gjøre, altså ikke dimensjoner, men filstørrelse. Hvor ”tunge” (i mangel av et bedre ord) kan bildene på nett være? Bildebruken på nett har bare økt de siste årene. Vi bruker flere bilder enn før på nettstedene våre, og de er både større og tyngre […]

Les mer

Hva er forskjellen på PPC og CPC i Google AdWords?

For alle som driver med digital markedsføring, er de såkalte TBF’ene, eller trebokstavs-forkortelsene, blitt en del av hverdagen, men det er blitt så mange av dem at det er lett å gå i surr hvis man ikke passer på. Ofte blir uttrykk brukt litt om hverandre, og dette skaper gjerne litt forvirring. Uttrykkene PPC og […]

Les mer

Slutt på organisk reach på Facebook?

11. Januar 2018 kom Mark Zuckerberg med en kunngjøring som har skapt store reaksjoner både i mediebransjen og blant markedsførere. I denne kunngjøringen går det fram at Facebook nå planlegger en algoritmeendring for nyhetsfeeden som i enda større grad enn før vil favorisere oppdateringer fra brukerens venner og familie framfor offentlig innhold. Med offentlig innhold […]

Les mer