Fokus på intranett i NorgesGruppen

Kine Søyland er kommunikasjonssjef i NorgesGruppen ASA. Hun er utdannet journalist og har tidligere jobbet som skribent, informasjonsarbeider og redaktør i flere ulike publikasjoner. 1. Hva er ditt hovedfokus (faglig, for ditt nettsted) for 2013? For NorgesGruppens intranett er et forbedret søk det viktigste fokuset for 2013. Vi har nylig utført en omfattende brukerundersøkelse blant […]

Les mer

LHL-redaktør henter inspirasjon fra utlandet

Kristin Næss er webredaktør i Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL). Hun har tidligere vært sjefsredaktør i SAS magasinet, og har dessuten jobbet som frilansjournalist, redaktør, pressekontakt og konsumentanalytiker. Denne uken forteller hun oss om sitt fokus  for året som kommer. 1. Hva er ditt hovedfokus for 2013? LHL er inne i en spennende og […]

Les mer

Tre enkle steg til YouTube-markedsføring

Denne måneden kom YouTube endelig i norsk språkdrakt. Vi feirer anledningen med tre enkle steg for å bruke Youtube som markedsføringskanal: Trinn 1: Lag en kanal Ved å ha en egen kanal kan folk lettere se alle videoene dine. Her får du et helhetlig uttrykk for filmene dine ved å bruke logo, bilder eller annet […]

Les mer

Maria sverger til sosiale medier

Denne våren lanserer vi en serie enqueter med kjente nettredaktører. Først ut er Maria Ebberstad fra Kondomeriet. I fjor ble hun kåret til årets nettredaktør og hun har tidligere jobbet for Egmont Hjemmet Mortensen, Bonnier og Radio Norge. 1.      Hva er ditt hovedfokus for 2013? Mitt hovedfokus for 2013 vil helt klart bli å knytte […]

Les mer

Slik lager du selv en god Facebook-annonse

Her er en liten oppskrift til deg som vurderer å lage dine egne annonser på Facebook. Det er flere selskaper som tilbyr å gjøre jobben for deg, men det er egentlig ikke så vanskelig å gjøre det selv (særlig ikke hvis du følger disse enkle tipsene). Annonser på Facebook er kostnadseffektive, du kan segmentere svært […]

Les mer

Hvordan promotere riktig på Facebook

Du har kanskje lagt merke til at Facebook har gjort det veldig enkelt å promotere en post? Hvis du er administrator på en Facebook-side får du dette opp som et alternativ ved siden av postene dine: Dette virker tilsynelatende enkelt og greit, men så veldig greit er det egentlig ikke. Det som skjer når du […]

Les mer

Facebook har begrenset rekkevidden på innlegg fra sider

I høst har Facebook gjort endringer i algoritmen som regulerer hvordan innlegg fra sider blir vist i newsfeeden til brukerne. Dette innebærer at Facebook nå vil at de som  administrerer sider skal betale for å nå ut til like mange, som man før gjorde gratis. Hvis man ikke betaler for å promotere innleggene, vil rekkevidden på […]

Les mer

Webgruppen holder kurs om Obama og Romneys taktikk i sosiale medier

Webgruppens Nina Furu holder kurs om de to amerikanske presidentkandidatenes taktikker for bruk av sosiale medier i valgkampen. Hensikten med kurset er å gi norske bedrifter og organisasjoner innblikk i sosiale-medier-taktikk i verdensklasse, og å trekke ut eksempler som kan gjenbrukes også her hjemme. Kurset holdes 15. oktober i Oslo: Les mer om kurset «Obama […]

Les mer

Ny daglig leder i Webgruppen

Webgruppen ønsker i dag Gard Sebastian Eyde-Johnsen hjertelig velkommen som ny daglig leder. Gard er 43 år gammel, har utdanning  i markedskommunikasjon fra NMH, og har de siste årene jobbet i finanssektoren. I Webgruppen skal han ha fokus på forretningsutvikling og ledelse.  

Les mer

Kenneth Eriksen blir ny leder i INMA fra 1. september

Webgruppen daglig leder, Kenneth Eriksen, bytter beite og blir ny leder for bransjeorganisasjonen INMA. Webgruppen er selv medlem av INMA og ønsker Kenneth lykke til videre i INMA. Det er blitt gjort forberedelser over litt tid for at dette skulle kunne skje på mest mulig smidig måte, så når Kenneth nå slutter så kommer Gard […]

Les mer