Boklansering av Markedsføring og kommunikasjon på nett

Webgruppen inviterer til boklansering og bokbad onsdag 29. mars kl 16.00 og utover (arrangementet varer ventelig til ca kl 18.00) i forbindelse med utgivelsen av boken Markedsføring og kommunikasjon på nett. Boken er en lærebok og en håndbok for de som er eller skal bli digitale markedsførere og webkommunikatører. Dette er Nina Furus sjette fagbok om digitale kanaler. […]

Les mer

Bedrifter ønsker å eie kompetansen selv

Norske bedrifter tar inn over seg at det er på nettet kundene nå leter etter varer, tjenester og leverandører. Og enkelte går langt for å ruste seg for den nye virkeligheten. – Vi har sett at en og samme bedrift har investert i omfattende sertifiseringskurs i digital marketing til hele 70 forskjellige ansatte, forteller kursleder […]

Les mer

Forhåndstitt på nytt Linkedin-utseende

I fall du ikke har fått det med deg, er det profesjonelle nettverket Linkedin for tiden i gang med å rulle ut en helt ny look and feel. En av våre ansatte har fått tidlig tilgang, og her er en liten forhåndstitt på hva vi kan vente oss når det nye designet blir implementert: Dette […]

Les mer

Hva bør det stå i avsenderfeltet på et nyhetsbrev?

Når en epost kommer inn i kundens innboks, er det først og fremst to faktorer som avgjør om kunden gidder å åpne og lese den: Avsender Overskrift (= emnefelt) Også de første ordene i teksten som følger – det som i epostbransen ofte kalles en ”pre-header” – kan ha en viss påvirkning. Hva avsender angår, […]

Les mer

Nettredaktørenes julegløgg 2016

Vi følger tradisjonen og inviterer igjen til gløggkalas med faglige innspill og overraskelser. Årets Nettredaktørenes Julegløgg arrangeres mandag 12. desember kl 13.00 Ca kl 13.30 blir det et faglig foredrag v/Nina Furu. Temaet er 5 trender å ha fokus på inn i 2017 Etter foredraget blir det premier og overraskelser, og naturligvis mingling med andre webfolk. Vi regner […]

Les mer

Nå kan du teste Google Analytics – uten å ha Google Analytics selv

Du kjenner kanskje situasjonen: Du skulle veldig gjerne øvet deg litt i Google Analytics, men har ikke noen GA-konto som du kan se på. Nå har Google faktisk løst dette problemet for deg. Løsningen heter Google Demo Account. Her bruker de tall fra Google Merchandise Store, som er en faktisk, operativ butikk som selger Google-effekter. Dette […]

Les mer

Nå kommer det nytt AdWords-format (og det gamle vil ikke lenger støttes)

Her er det du trenger å vite om de store endringene i Google AdWords. Utvidede tekstannonser (eng. expanded text ads) er en av de største endringene for Google AdWords siden starten oppstarten av annonseplattformen for 16 år siden. Endringen bør sees i sammenheng med med fjerningen av annonsene på høyresiden som skjedde tidligere i år, […]

Les mer

Hvordan fungerer Instagram Stories?

For en kort stund siden lanserte Instagram en helt ny funksjon, nemlig Instagram Stories. Det nye fenomenet gjør det mulig å dele enda mer av dagens øyeblikk – omtrent live rett fra mobilen. En kjempemorsom funksjon for privatpersoner, men derimot også for bedrifter. Gi for eksempel dine kunder et enda bedre innblikk i hva din […]

Les mer

Slik måler du ROI på Google AdWords

ROI står for Return on Investment – hvor mye du tjener på de pengene du bruker. Man bør alltid måle effekten av de markedsføringstiltakene man gjør. Og med Google AdWords er dette spesielt enkelt. Dette trenger du: Google Analytics-konto Google AdWords-konto Sammenkobling av Google Analytics og Google AdWords-konto Å sette opp mål og målverdier i […]

Les mer