Kursledere

Nina Furu

Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Jakob Thyness

Jakob Thyness
Jakob er sertifisert digital markedsfører, UX-sertifisert, kursleder og partner i Webgruppen. Han har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, både i byråsammenheng og som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og brukeropplevelse, og har bred erfaring fra nettsteder både i privat og offentlig sektor.

Roar Eriksen

Roar Eriksen
Roar har fartstid bl.a. fra Google, og regnes som Norges fremste ekspert og en av de aller beste i Europa på området digital synlighet. I tillegg er han en morsom og lærerik foredragsholder, som er tydelig og forståelig også for tilhørere uten teknisk bakgrunn. Roar Eriksen suppleres av Nina Furu, som også deltar på hele kursdagen.

Tormod Sperstad

Tormod Sperstad
Tormod er utdannet digital markedsfører og gammel journalist. Til daglig arbeider han i reklamebyrået HAUS, der han har ansvar for å ta byrået og dens kunder fra tradisjonell outbound til den digitale virkeligheten. I det daglige jobber han mest med content marketing, SEO, PPC og markedsføring i sosiale medier på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder og kursleder.

Vincent Hasselgård

Vincent Hasselgård
Vincent driver et lite web-byrå i Fredrikstad hvor han jobber med utvikling og design av digitale flater og hjelper kunder med digitale strategier. Vincent har en bachelor i grafisk design fra Westerdals ACT. Han har mer enn 10 års erfaring med utvikling av løsninger i WordPress og har i tillegg til flere år som frilanser vært kreativ leder i aktivioslo.no.

Alexander Tøgard

Alexander Tøgard
Alex har mer enn 15 års erfaring med digitalt innhold og markedsføring. Hans spesialområde er vekststrategier for nett, med særlig fokus på Google og brukervennlige nettsider med datadreven design. Til daglig er han konsulent og partner i mediebyrået Hensikt. Han holder også jevnlig kurs for Webgruppen om Google Ads og CRO.

Wilhelm Joys Andersen

Wilhelm Joys Andersen
Wilhelm Joys Andersen er norsk, men deltar i standardiseringsarbeidet ved World Wide Web Consortium (W3C). Der leder han gruppen for testautomatisering. Han har lang fartstid fra Opera Software, og leder i dag utviklingsbyrået WJA AS, basert i Oslo og Tokyo.

Verene Koller

Verene Koller
Verene Sundberg Koller er utdannet webdesigner og har jobbet med websider og sosiale medier siden 90-tallet, blant annet i Møllerkonsernet. Hun brenner for kundeorientert informasjonsformidling og jobber til daglig i Budskaparna/Spinn Media, der hun hjelper sine kunder å være synlige på nett gjennom video, bilder og tekst.

Hallfridur Johannsdottir

Hallfridur Johannsdottir
Hallfridur (som til daglig kaller seg Hadda) jobber som prosjektleder digital strategi hos Pipar\TBWA og The Engine, hvor hun jobber med analyse, strategi og valg av markedskanaler for B2B og B2C, samt kundeoppfølging og kommunikasjon. Hun har lang fartstid fra NITO som nettredaktør og sosiale medier-ansvarlig med fokus på markedsføring og profilering på Linkedin. Hun har teknologisk utdannelse fra Universitetet i Reykjavik, og er sertifisert digital markedsfører. Hun er også en engasjert og populær foredragsholder og kursleder.

André Askeland

André Askeland
André har flere års erfaring som innholdsprodusent med hovedvekt på foto, video og blogg. Han driver nå André Askeland Studio som leverer foto og videotjenester til bedrifter og privatpersoner. Selskapet jobber spesielt med kortinnhold til sosiale medier.