Kursledere

Nina Furu

Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Jakob Thyness

Jakob er sertifisert digital markedsfører, UX-sertifisert, kursleder og partner i Webgruppen. Han har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, først i flere reklamebyråer og senere som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og interaksjonsdesign, og har utformet flere prisbelønte nettsteder.

Roar Eriksen

Roar har fartstid bl.a. fra Google, og regnes som Norges fremste ekspert og en av de aller beste i Europa på området digital synlighet. I tillegg er han en morsom og lærerik foredragsholder, som er tydelig og forståelig også for tilhørere uten teknisk bakgrunn. Roar Eriksen suppleres av Nina Furu, som også deltar på hele kursdagen.

Tormod Sperstad

Tormod er utdannet digital markedsfører og gammel journalist. Til daglig arbeider han i reklamebyrået DMT Alvdal, der han har ansvar for å ta byrået og dens kunder fra tradisjonell outbound til den digitale virkeligheten. I det daglige jobber han mest med content marketing, SEO, PPC og markedsføring i sosiale medier på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder og kursleder.

Vincent Hasselgård

Vincent jobber frilans som grafisk designer og utvikler. Han har en bachelor i grafisk design fra Westerdals ACT. Fra 2005 til høsten 2010 jobbet han som webdesigner, kreativ leder og daglig leder i Aktiv I Oslo.no. I 2011 ledet Vincent et av Norges kanskje største Wordpress-utviklingsprosjekt; å bygge et CMS basert på Wordpress for aktivioslo.no

Jarle M. Alvheim

Jarle er markedsansvarlig i BI Executive, som leverer fra korte kurs til fulle mastergrader for videreutdanningsmarkedet. Han har bakgrunn fra kampanjeplanlegging og prosjektledelse, og brenner for smart bruk av data i markedsføring.

Michael Johansen

Michael har fartstid fra noen av landets største organisasjoner, blant annet NSB, og er vant med webanalyse på et meget høyt faglig nivå. I tillegg er han en dyktig pedagog som evner å formidle kunnskap på en enkel og tydelig måte. Til daglig er han fagansvarlig for webanalyse i Red Performance.

Alexander Tøgard

Alexander er spesialist på performance-annonsering (Facebook ads og Google AdWords) i konsulentselskapet Hensikt. Han har bakgrunn som teknologijournalist, og vet å forklare tekniske spørsmål på en enkel og lettfattelig måte. I Hensikt jobber han med å hjelpe kunder å få maksimalt ut av annonsebudsjettet, og å tjene penger på sin markedsføring på nett.

Ola Sundberg

Ola er svensk, og jobber som fotograf og videoprodusent i både Sverige og Norge. Han har erfaring med alt fra event til reklame, og har blant annet jobbet med Oslo Jazzfestival, RS Sjøredningsskolen og Møller Bil i Norge. Ola er også fast kursholder i foto for Medborgarskolan i Sverige og har lang erfaring med å lære bort foto- og video-teknikker til mennesker i alle aldre.

R. Christian Torp

Christian er en engasjerende kursleder og en veteran i IT-bransjen. Til daglig er han Generalsekretær i Den Norske Dataforeningen hvor han bl.a jobber med å bidra til at norske selskaper kan få IT-systemer til å bli i samsvar med GDPR innen 25. mai 2018. Han er også en populær foredragsholder om temaer i krysningspunktet mellom mennesker og teknologi.

Wilhelm Joys Andersen

Wilhelm Joys Andersen er norsk, men deltar i standardiseringsarbeidet ved World Wide Web Consortium (W3C). Der leder han gruppen for testautomatisering. Han har lang fartstid fra Opera Software, og leder i dag utviklingsbyrået WJA AS, basert i Oslo og Tokyo.

Verene Koller

Verene Sundberg Koller er utdannet webdesigner og har jobbet med websider og sosiale medier siden 90-tallet, blant annet i Møllerkonsernet. Hun brenner for kundeorientert informasjonsformidling og jobber til daglig i Budskaparna/Spinn Media, der hun hjelper sine kunder å være synlige på nett gjennom video, bilder og tekst.