Kursledere

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.
Kursleder

Jakob Thyness

Jakob er sertifisert digital markedsfører, UX-sertifisert, kursleder og partner i Webgruppen. Han har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, både i byråsammenheng og som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og brukeropplevelse, og har bred erfaring fra nettsteder både i privat og offentlig sektor.

Kursleder

Susanne Bjerga Todnem

Susanne Bjerga Todnem er journalist og markedsfører, og driver Somedian, hvor hun jobber med sosiale medier, markedsstrategi og kommunikasjon. Hun er også programleder og produsent av podkasten Avdelingsmøte med Maiken og Susanne, foruten at hun har gjesteforelest både på UiS og Handelshøyskolen BI.
Kursleder

Helene Svendsrud

Helene har markedsføringsutdannelse i bunnen og har fartstid fra bl.a. Twitter og Facebook. Hun har bodd og arbeidet internasjonalt i mange år, bl.a. ved Buckingham Palace og for Time Warner. Hun er nå tilbake i Norge, hvor hun til daglig driver Singlot International Marketing Studio.
Kursleder

André Askeland

André har flere års erfaring som innholdsprodusent med hovedvekt på foto, video og blogg. Han driver nå André Askeland Studio som leverer foto og videotjenester til bedrifter og privatpersoner. Selskapet jobber spesielt med kortinnhold til sosiale medier.
Kursleder

Tormod Sperstad

Tormod er utdannet digital markedsfører og gammel journalist. Til daglig arbeider han i reklamebyrået HAUS, der han har ansvar for å ta byrået og dens kunder fra tradisjonell outbound til den digitale virkeligheten. I det daglige jobber han mest med content marketing, SEO, PPC og markedsføring i sosiale medier på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder og kursleder.
Kursleder

Ina Svarstad

Ina har designer-utdannelse og bakgrunn fra merkevarebygging og reklame. Til daglig hjelper hun bedrifter med effektiv og målrettet markedsføring på Facebook i kommunikasjonsbyrået Dikom.
Kursleder

Eivind Rutle

Eivind Rutle har bred bakgrunn fra kultur- og medienorge. Han har vært prosjektleder i Foreningen !les, festivalsjef for Oslo bokfestival og redaktør og forlagssjef i Forlaget Manifest. Han har jobbet i TVSunnmøre, laget en rekke kortfilmer og klippet Paradise hotel. Siden 2018 har han vært daglig leder i Brillefilm som bl.a har produsert serien Treningskompis for NRK, det digitale innholdet fra Deichman Bjørvika og kampanjen #denboka
Kursleder

Marius Thyness

Marius er fagskoleingeniør innen IT-sikkerhet og drift, og har fartstid bl.a. fra NVE og Lovisenberg Diakonale Høyskole. Til daglig arbeider han på full tid i Webgruppen som videoprodusent og kanalredaktør for Webgruppens egen YouTube-kanal.

Kursleder

Roar Eriksen

Roar har fartstid fra Google selv og en rekke av Norges største SEO-byråer. Han regnes som en av landets fremste eksperter på digital synlighet, og er en populær og lærerik foredragsholder. Til daglig driver han nå rådgivning og undervisning i selskapet Eriksen Education.
Kursleder

Marius Vetaas Thomassen

Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Google og Norsk Tipping. Han har vært leder for analyse i RED Performance, og arbeider til daglig som høyskolelektor i digital marketing ved Høyskolen Kristiania.
Kursleder

Alexander Tøgard

Alex har mer enn 15 års erfaring med digitalt innhold og markedsføring. Hans spesialområde er vekststrategier for nett, med særlig fokus på Google og brukervennlige nettsider med datadreven design. Til daglig er han konsulent og partner i mediebyrået Hensikt. Han holder også jevnlig kurs for Webgruppen om Google Ads.

Kursleder

Liv-Runi Antonsen

Liv-Runi er en av landets få profesjonelle, digitale historiefortellere. Gjennom sitt firma Digitale Historier hjelper hun bedrifter å skape de rette etterlatte inntrykkene hos kunder og interessenter. Hun har jobbet med flere store merkevarer, og har bakgrunn fra kommunikasjonsstudier ved BI og foto ved Bilder Nordic School of Photography.
Kursleder

Hallfridur Johannsdottir

Hallfridur jobber som prosjektleder digital strategi hos Pipar\TBWA og The Engine. Hun har lang fartstid fra NITO som nettredaktør og sosiale medier-ansvarlig med fokus på markedsføring og profilering på Linkedin. Opprinnelig har hun teknologisk utdannelse fra Universitetet i Reykjavik, og er sertifisert digital markedsfører.
Kursleder

Kate Alice Furøy

Kate er seniorrådgiver i Forskningsrådet, og har ansvar for Forskningsrådets intranett. Hun har mastergrad fra Universitetet i Oslo og har studert endringsledelse ved NMBU. Gjennom mange års erfaring i forskjellige roller i Forskningsrådet har hun unik innsikt i organisasjonen – en kompetanse som er nyttig for å skape god internkommunikasjon.

Handlekurv