Kursledere

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i Webgruppen, og holder kurs og foredrag.

Kursleder

Jakob Thyness

Jakob er sertifisert digital markedsfører, UX-sertifisert, kursleder og partner i Webgruppen. Han har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, både i byråsammenheng og som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og brukeropplevelse, og har bred erfaring fra nettsteder både i privat og offentlig sektor.

Kursleder

Tormod Sperstad

Tormod er utdannet digital markedsfører og gammel journalist. Til daglig arbeider han i reklamebyrået HAUS, der han har ansvar for å ta byrået og dens kunder fra tradisjonell outbound til den digitale virkeligheten. I det daglige jobber han mest med content marketing, SEO, PPC og markedsføring i sosiale medier på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder og kursleder.
Kursleder

André Askeland

André har flere års erfaring som innholdsprodusent med hovedvekt på foto, video og blogg. Han driver nå Askeland Studio som leverer foto og videotjenester til bedrifter og privatpersoner. Selskapet jobber spesielt med kortinnhold til sosiale medier.

Kursleder

Helene Svendsrud

Helene har markedsføringsutdannelse i bunnen og har fartstid fra bl.a. Twitter og Facebook. Hun har bodd og arbeidet internasjonalt i mange år, bl.a. ved Buckingham Palace og for Time Warner. Til daglig driver hun nå Singlot International Marketing Studio, og er for tiden bosatt i Portugal.

Kursleder

Ina Svarstad

Ina har designer-utdannelse og bakgrunn fra merkevarebygging og reklame. Til daglig hjelper hun bedrifter med effektiv og målrettet markedsføring på Facebook i kommunikasjonsbyrået Dikom.
Kursleder

Eivind Rutle

Eivind Rutle har bred bakgrunn fra kultur- og medienorge. Han har vært prosjektleder i Foreningen !les, festivalsjef for Oslo bokfestival og redaktør og forlagssjef i Forlaget Manifest. Han har jobbet i TVSunnmøre, laget en rekke kortfilmer og klippet Paradise hotel. Siden 2018 har han vært daglig leder i Brillefilm som bl.a har produsert serien Treningskompis for NRK, det digitale innholdet fra Deichman Bjørvika og kampanjen #denboka
Kursleder

Roar Eriksen

Roar har fartstid fra Google selv og en rekke av Norges største SEO-byråer. Han regnes som en av landets fremste eksperter på digital synlighet, og er en populær og lærerik foredragsholder. Til daglig driver han nå rådgivning og undervisning i selskapet Eriksen Education.
Kursleder

Marius Vetaas Thomassen

Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Google og Norsk Tipping. Han har vært leder for analyse i RED Performance, og arbeider til daglig som høyskolelektor i digital marketing ved Høyskolen Kristiania.
Kursleder

Liv-Runi Antonsen

Liv-Runi er en av landets få profesjonelle, digitale historiefortellere. Gjennom sitt firma Digitale Historier hjelper hun bedrifter å skape de rette etterlatte inntrykkene hos kunder og interessenter. Hun har jobbet med flere store merkevarer, og har bakgrunn fra kommunikasjonsstudier ved BI og foto ved Bilder Nordic School of Photography.
Kursleder

Hallfridur Johannsdottir

Hallfridur jobber som Senior Paid Social Manager hos TBWA Norway og The Engine. Hun har lang fartstid fra NITO som nettredaktør og sosiale medier-ansvarlig med fokus på markedsføring og profilering på LinkedIn. Opprinnelig har hun teknologisk utdannelse fra Universitetet i Reykjavik, og er sertifisert digital markedsfører.
 
Kursleder

Kate Alice Furøy

Kate brenner for internkommunikasjon og gode brukeropplevelser, og har jobbet med kommunikasjon mot både eksterne brukere og ansatte i Norges forskningsråd i flere år. Hun ledet prosjektet med å anskaffe og utvikle nytt intranett lansert i 2021, og hadde ansvaret for videre drift og forvaltning. Gjennom mange års erfaring i forskjellige roller i Forskningsrådet har hun unik innsikt i en kompleks organisasjon – en kompetanse som er nyttig for å skape god internkommunikasjon. Kate har mastergrad fra Universitetet i Oslo og har studert endringsledelse ved NMBU, hvor du nå finner henne til daglig.


Kursleder

Marianne Hagelia

Marianne jobber til daglig med profesjonsfaglig digital kompetanse i skolen, utvikling av nettundervisning, nettjuss og nettvett på Høgskolen i Østfold. Hun har fulgt utviklingen innen web, markedsføring og sosiale medier siden 1997; som nettredaktør, gründer, bedriftseier og som lærer i mediefag. Hun har også skrevet fagbøker og skriver i dag på en doktorgrad ved NTNU.

Kursleder

Morten Kleven

Morten jobber til daglig som operativ leder for Performance-avdelingen i Hensikt og er også fagansvarlig for betalt søk. Han har bred erfaring fra mange ulike kunder, både med og uten nettbutikk, og har sertifiseringer i Google Ads og Google Analytics.

Kursleder

Randi Elisabeth Hagen

Randi er lektor i norsk, med utdanning innen spesialpedagogikk og med flere års erfaring som IT-utvikler. Hun har også laget e-læringskurs i Universell Utforming for ansatte ved norske universiteter og høgskoler, og vant Universellprisen i 2019 for dette arbeidet.

Kursleder

Hans-Petter Nygård-Hansen

Hans-Petter har bakgrunn fra Cisco, Gambit og Geemuyden Kiese, og er en erfaren innholdsmarkedsfører, foredragsholder, konsulent og digitaliseringsekspert. Han er også ofte å se i media som representant for nettbransjen, og deler aktivt kompetanse på blogg, YouTube og podcast.

Kursleder

Martin Amble Ruge

Martin har fartstid fra reklamebransjen, bl.a. i byrået T/A POL, og har sittet tre år som innholdsprodusent i Nasjonalparkriket Reiseliv. Han driver nå eget kreativt byrå, Bortelaget, som tilbyr idé- og produktutvikling samt innholdsproduksjon.

Handlekurv