Nina Furu er partner i Webgruppen og har jobbet med nett i Norge i over 20 år. I løpet av den tiden har hun lært opp tusenvis av norske nettmarkedsførere og webkommunikatører i målrettet bruk av web og sosiale medier, og har bidratt til målbar forbedring av nettresultater i mange hundre bedrifter og etater.
Nina har bakgrunn som nettredaktør i flere norske ukeblader (bl.a. DET NYE og Foreldre & Barn) og som nettredaktør for portalsatsningen til Orkla Media, HjemmeNett. Gjennom selskapet Webgruppen driver hun i dag også Nettredaktørskolen, og den norske delen av Digital Marketing Institute sine sertifiseringsprogrammer innen digital markedsføring og strategi.
Nina Furu var en av grunnleggerne av Webgruppen AS i 2006, og har overordnet fagansvar for kurs som holdes i dette selskapet.
Publikasjoner
Nina Furu har skrevet en rekke fagbøker om web og sosiale medier:
- Redigering for web (2001)
- Webkommunikasjon (2003 / 2006)
- Skriv for web på 1-2-3 (2008)
- Fra Triggerord til hashtag (2010)
- Sjangerskriving i digitale kanaler (2013)
- Markedsføring og kommunikasjon på nett (2017)
Aktuelle kurs med Nina Furu
- Digital Marketing Sertifiseringskurs, oppstart 19. januar 2021
- Innholdsbasert SEO, digitalt kurs 28. januar 2021
- Selgende tekster for epost og web, digitalt kurs 3. februar 2021
- Strategi for sosiale medier, digitalt kurs 10. februar 2021
- Bedre nettmøter og webinarer, digitalt kurs 11. februar 2021
- Sosiale medier i offentlig sektor, digitalt kurs 18. februar 2021
- Facebook Kickstart, digitalt kurs 23. februar 2021
- Sertifisering i Sosiale Medier, oppstart 10. mars 2021
- Google Analytics grunnkurs, digitalt kurs 11. mars 2021
- Lynkurs i digital marketing, digitalt kurs 25. mars 2021