Rask innføring i digital strategi - kurs

For deg som vil ha en rask gjennomgang av hva en digital strategi omfatter og hvilke elementer den bør inneholde.

Alle virksomheter trenger en digital strategi. Dette dokumentet er et levende og justerbart styringsinstrument, men reflekterer hvor bedriften ønsker å gå med digitale virkemidler og hvilke taktikker og tiltak som skal iverksettes for at dette skal skje.

I dette oversiktskurset får du en gjennomgang av elementene i en digital strategi, og hva de kan og bør inneholde.

Kurset dekker blant annet:

“Hva omfatter en digital strategi?

  • Hva er definisjonen på en digital strategi?
  • Hvilke elementer bør inngå?
  • Hvordan henger en digital strategi sammen med markedsplan, innholdsplaner mm.

Målgrupperesearch og digitalt “bokettersyn”

  • Betydningen av personas og tydelige målgrupper
  • Hvilke kanaler bør du kartlegge, og hva bør du se på?
  • Hvordan kvantifisere dine funn

Konkurrentanalyse og posisjonering

  • Tips for å gjøre konkurrentanalyse
  • Ditt “why” og din unikhet
  • Tips for en tydelig posisjonering

Kanalvalg og kundereise

  • Hvilke kanaler kan du bruke til hva?
  • Hvordan passer de forskjellige kanalene inn i kundereisen
  • Hvordan blinke ut relevante tiltak?

Ressurser og rapportering

  • Hvordan tenke rundt relevant ressursallokering?
  • Hva er relevante KPI’er å rapportere på?
  • Sett opp relevante ansvarsområder

Dette er et kort og overordnet kurs, der du får oversikt over prosessen og et rammeverk å arbeide innenfor. 

Sikre deg en plass på dette nyttige kurset i dag!

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter kurset skal du kunne begynne å utforme en konkret, digital strategi for din virksomhet. Du skal også vite hvordan du kan styre etter denne strategien, og hvilke KPI’er du bør følge med på underveis.

Kursleder

Jakob Thyness

Jakob er sertifisert digital markedsfører, UX-sertifisert, kursleder og partner i Webgruppen. Han har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, både i byråsammenheng og som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og brukeropplevelse, og har bred erfaring fra nettsteder både i privat og offentlig sektor.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • “The Marketing Evolution – Leadership, skills, challenges & the future” (E-bok fra Digital Marketing Institute)
  • Regneark: Channel Performance Tracker

Kursdatoer

Handlekurv