Sertifisering i sosiale medier

Dette sertifiseringsprogrammet gjør deg til en av landets få sertifiserte spesialister på markedsføring i sosiale medier.

Webgruppen i samarbeid med Digital Marketing Institute tilbyr det originale og internasjonale sertifiseringskurset i sosiale medier. Etter bestått eksamen blir du sertifisert spesialist på markedsføring i sosiale medier.

Denne sertifiseringen er ideell for deg som jobber spesielt med sosiale medier, skal lede et sosiale medier-team eller simpelthen vil løfte kompetansen innen området. Kurset er laget for å hjelpe deg å utnytte sosiale medier effektivt som digital markedsføringskanal.

Innholdet i kurset er godkjent av Digital Marketing Institute’s internasjonale Industry Advisory Council, der de største sosiale mediene er representert. Gjennom kurset får du en profesjonell sertifisering som er internasjonalt anerkjent.

Du lærer å drive målrettet skaping og spredning av innhold i sosiale medier, markedsføring på Facebook, Instagram, Linkedin og andre, marketing automation og mye annet.

Hvorfor ta en slik sertifisering?

Markedsføring i sosiale medier er en etterspurt ferdighet, og denne sertifiseringen gir deg de nyeste teknikkene og verktøyene for å jobbe effektivt i disse flatene. Programmet går i dybden og fokuserer på planlegging, implementering og optimalisering av bedriftens strategi for sosiale medier.

Du lærer med tydelige forklaringer og eksempler hvordan du utvikler og distribuerer innhold i de sentrale sosiale nettverkene. Dette gir deg praktiske kunnskaper om hvordan du kan lage tiltak som følger bestepraksis, både med gratis og betalte virkemidler.

Når du har bestått eksamen, får du en internasjonal spesialist-sertifisering som dokumenterer at du besitter unike og svært salgbare ferdigheter. Dette hjelper deg å skille deg ut på arbeidsmarkedet – og det gir din arbeidsgiver klare konkurransefortrinn i markedet.

Sertifiseringen lærer deg å arbeide systematisk og målrettet i både større og mindre bedrifter.

Hva dekker kurset?

Kurset går over 5 uker, med undervisning i form av Zoom-sesjoner 1 dag pr. uke. Mellom sesjonene anbefaler vi at deltagerne arbeider med frivillige oppgaver.

Kurset dekker disse 10 sentrale emnene:

  • Research i sosiale medier (Nina Furu)
  • Sosialt innhold (Nina Furu)
  • Facebook, Instagram og Pinterest (Nina Furu)
  • Twitter – gratis og betalte tiltak (Nina Furu)
  • Linkedin – gratis og betalte tiltak (Nina Furu)
  • Sosialt salg og affiliate marketing (Nina Furu)
  • Sosiale apper (Tormod Sperstad)
  • YouTube og video (Tormod Sperstad)
  • Sosial kundeservice (Nina Furu)
  • Strategi og planlegging (Nina Furu)

Eksamen er nettbasert, tas på et testsenter, og foregår på engelsk. Mer informasjon om eksamen.

Eksamenen er akkreditert til nivå 5 i European Qualifications Framework.

Hvem er dette kurset for?

  • Deg som jobber med sosiale medier i bedrift eller byrå og vil dokumentere din kompetanse.
  • Deg som har en bakgrunn i digital markedsføring eller innhold og vil styrke deg på fagfeltet sosiale medier.
  • Deg som vil forstå, måle, analysere og rapportere på hvilken rolle sosiale medier spiller i markedsføringsmiksen.

Hva kan du forvente?

  • Foredrag og oppgaver du selv kan løse.
  • De nyeste metodene og teknikkene for å oppnå resultater innen sosiale medier.
  • Konkrete ferdigheter og verktøy for å skape resultater for din organisasjon.

Hva kommer du til å lære?

  • Hvordan du setter opp, driver, måler og evaluerer et relevant firmanærvær i sosiale medier.
  • Hvordan du setter opp, driver, måler og evaluerer effektive kampanjer i sosiale medier.
  • Bestepraksis og innovative strategier som gir konkurransefortrinn for din bedrift.

Last ned kursbrosjyre her (PDF)

Når du består eksamen får du også med 1 års gratis DMI Membership, som gir deg tilgang til fagartikler, podcasts, webinarer, case-studier, og DMI’s eget community.

Kurset holdes som digitalt dagskurs over 5 uker. Alle dager foregår undervisningen kl 09.00 – 15.30 på Zoom. Prisen er normalt kr 21 500,- men er i Zoom-format rabattert til kr 14 900,-. Eksamensavgift kommer i tillegg (€180 som betales direkte til Pearson Vue).

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du kunne ta og bestå sertifiseringseksamen som Digital Marketing Specialist Social media – og dermed kunne dokumentere at du kan jobbe med markedsføring i sosiale medier på høyere nivå i inn- og utland.
Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.
Kursleder

Tormod Sperstad

Tormod er utdannet digital markedsfører og gammel journalist. Til daglig arbeider han i reklamebyrået HAUS, der han har ansvar for å ta byrået og dens kunder fra tradisjonell outbound til den digitale virkeligheten. I det daglige jobber han mest med content marketing, SEO, PPC og markedsføring i sosiale medier på vegne av kunder, foruten å være foredragsholder og kursleder.
Digital Marketing Institute - Silver Partner

Kursdatoer

Billetter

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Billetter er ikke lengre tilgjengelig
kr. 14900

Dette kurset finnes også som nettkurs, som du kan starte når du ønsker. Mer info om nettkurset.

Handlekurv