Slik gjør du suksess med kampanjer i sosiale medier

Lurer du på hvorfor noen kampanjer i sosiale medier genererer mer engasjement enn andre? Glen Kosaka – ekspert på sosiale medier – vet hvorfor. Vi tar utgangspunkt i hans oppskrift til suksess og oppsummerer den i fem enkle punkter – husk disse når du kommuniserer din neste kampanje:

kampanje_sosmed

  • Kommuniser at det haster – sett en deadline. Potensielle deltakere i en konkurranse kan ikke vente for lenge med å delta hvis de vil ha en del av kaka. Minn dem på denne deadlinen.
  • Kommuniser at kampanjen er begrenset – ikke alle kan være med. Kanskje du kan belønne de første 100 påmeldte? Begrensede opplag kan skape større etterspørsel.
  • Kommuniser spenning og glede – oppmuntre potensielle deltagere til å dele av egne bilder og eget materiale. Folk elsker å dele når det er spenning og glede involvert.
  • Kommuniser hvor lett det er å delta – enkelt og greit; gjør det enkelt å delta.
  • Kommuniser en oppfordring som er appellerende – Sørg for at kampanjen inneholder en appellerende Call to Action.

Webgruppen tilbyr ulike kurs innen salg og markedsføring.

Ingen grunn til at ikke akkurat DU skal gjøre suksess med din kampanje!


 

Kilde: Socialmediatoday

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316