Snapchat som personlig markedsføring

Snapchat ikon. Spøkelse på gul bakgrunn.
Snapchat er et godt verktøy for personlig markedsføring. Bilde: Google

Selv om mange fortsatt tenker ”Jeg forstår ikke Snapchat helt, jeg”, og det ikke er for alle, så er det absolutt et verdifullt verktøy for en markedsfører som tør å prøve seg på en av medieverdens mange ”døgnfluer”.

I følge Comcore så forbigikk Youtube Google med 1 milliard søk i USA i august 2009. Det beviser trenden vi fortsatt ser; video er en vinner innen sosiale medier, og at vi ofte heller vil se enn å lese.

Gary Vaynerchuck, en digital markedsføringsmester, hevdet til Business Insider at Snapchat er det beste verktøyet du kan bruke til markedsføring akkurat nå.

”Det (Snapchat) er det mest verdifulle verktøyet i markedsføringen for et personlig merke akkurat nå… Det handler ikke om hvor mange følgere du har, men hvor mye de bryr seg. Det er ikke bredden, det er dybden. Det handler ikke om hvor mange inntrykk, men hvor mye oppmerksomhet du får.”

Med over en million Twitterfølgere har Vaynerchuck et sterkt varemerke i sitt eget navn, og jobber som blogger og entreprenør. Han hevder at Snapchat er best fordi det er flyktig og en gir en en-til-en opplevelse som skaper høyt engasjement. Å nå et mindre, men engasjert publikum er viktigere for personlige merkevarer enn et uengasjert massivt publikum, mener Vaynerchuck.

Vil du lære med om Snapchat og hvordan du kan kan bruke det som informasjons- og markedsføringskanal? Se Webgruppens kommende kurs her.

 

 

Kilder: http://www.comscore.com/, http://www.businessinsider.com/

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316