Lag bedre SoMe-innhold med ERA-metoden

ERA-metoden hjelper deg å lage bedre innhold for sosiale medier. Lær å arbeide systematisk med SoMe-innhold etter denne metoden.

Du kan også lese mer om ERA-metoden her.

Kurset dekker blant annet:

Hva er ERA-metoden?

  • Hva kjennetegner innhold som fungerer i sosiale medier?
  • Hva er forskjellen på nivå 1, 2, og 3-innhold?
  • Hva er typisk for innhold i hver av kategoriene?

Finn din dagsstatus

  • Hvilket nivå ligger dine poster på i dag? – Vi evaluerer våre profiler/sider.
  • Hva er dine typiske nivå 1-verdier?
  • Hva er potensialet for ditt nivå 2 og nivå 3?

Øk dine nivå 1-verdier

  • Praktisk arbeid for å lage poster som er bevisst engasjerende.
  • Bevisstgjøring på relasjonsbygging og hvordan du kan jobbe med det i enkeltposter.
  • Finn og prioriter dine relevante aktiveringer.

Tren på nivå 2- og nivå 3-innhold

  • Har du allerede laget nivå 2- eller nivå 3-innhold? Hvordan og hvorfor fungerte dette?
  • Hvilke engasjementspunkter, relasjonspunkter og aktiveringer kan kombineres, og hvordan?
  • Praktiske øvelser med kreative triggere.

Systematisk arbeid med ERA-metodikk

  • Hvordan bruke ERA-metode i din eksisterende publiseringsplan?
  • Lag din egen kreative blueprint
  • Slik kan du fortsette og bli enda bedre over tid.

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du være i stand til å drive effektiv innholdsforvaltning på et nettsted, og samarbeide godt rundt bedriftens websider.

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Kursdatoer

Handlekurv