Lag bedre SoMe-innhold med ERA-metoden - kurs

Kurset som hjelper deg å få mer rekkevidde og mer engasjement på postene du lager i sosiale medier.

Kurset dekker blant annet:

Hva er ERA-metoden?

  • Hva kjennetegner innhold som fungerer i sosiale medier?
  • Hva er forskjellen på nivå 1, 2, og 3-innhold?
  • Hva er typisk for innhold i hver av kategoriene?

Hvordan engasjere følgerne?

  • Hva skal til for å engasjere nettopp din bedrifts følgere?
  • Hva er postene som skaper umiddelbar respons?
  • Hvordan produsere slike poster forutsigbart?

Hvordan styrke relasjonen til følgerne dine?

  • Hva slags relasjon har følgerne dine til deg i dag? 
  • Hva skal til for å bli et firma som følgerne føler de kjenner, liker og kan stole på?
  • Hvordan jobbe for å styrke relasjonen dag for dag?

De lønnsomme aktiveringene

  • Du “lever ikke av likes” – men hvilke brukerhandlinger er det egentlig som faktisk driver verdi for bedriften?
  • Hvordan kan du aktivere følgerne på en autentisk og transparent måte?
  • Slik lager du en praktisk aktiveringsplan!

Systematisk arbeid med ERA-metodikk

  • Hvordan bruke ERA-metode i det daghlige arbeidet?
  • Hva trenger du å justere, og i hvilke kanaler?
  • Hvordan kan du bli enda bedre over tid?

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter kurset skal du kunne lage engasjerende og effektivt innhold til bedriftens sosiale medie-kanaler.

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i Webgruppen, og holder kurs og foredrag.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:

  • Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
  • Presentasjonen fra kurset
  • Arbeidsbok for å jobbe med ERA-metoden i din bedrift
  • Social media scorecard med oppskrift på hvor de forskjellige tallene kan leses av

Kursdatoer

Handlekurv