TikTok for bedrifter

TikTok vokser eksplosivt i Norge, særlig i yngre målgrupper. Dette er kurset for deg som vil lage en plan for din bedrifts bruk av TikTok som kanal.

Kurset dekker blant annet:

Mediet TikTok

  • Hva kjennetegner TikTok som sosialt medium?
  • Nyttige nøkkeltall for bruk og utbredelse
  • Hvem er de største innholdsskaperne, og hvilket innhold gjør det best?

TikToks kreative formater

  • Hva er de forskjellige typene tiktoks man kan lage?
  • Slik lager du tiktoks selv
  • Bruk av musikk og andre ekstra effekter

TikTok for bedrifter

  • Hva er relevante måter å være på TikTok på for bedrifter?
  • Oppsett av eventuell profil og brukerinnstillinger
  • Følging og interaksjon med andre TikTok’ere

Annonsering på TikTok

  • Hvordan fungerer annonsering på TikTok?
  • Forskjellige annonseformater, budgivning og prisstruktur
  • Smarte grep å gjøre med TikTok-annonsering.

Analyse og oppfølging

  • Hva slags respons kan du forvente?
  • Hvor og hvordan ser du hvordan dette går?
  • Relevante KPI’er og rapportering

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du kunne drive effektiv markedsføring på TikTok på vegne av en bedrift eller en organisasjon.
Kursleder

Liv-Runi Antonsen

Liv-Runi er en av landets få profesjonelle, digitale historiefortellere. Gjennom sitt firma Digitale Historier hjelper hun bedrifter å skape de rette etterlatte inntrykkene hos kunder og interessenter. Hun har jobbet med flere store merkevarer, og har bakgrunn fra kommunikasjonsstudier ved BI og foto ved Bilder Nordic School of Photography.

Kursdatoer

Handlekurv