USUS – Øvingsoppgaver i Google Analytics

Målgruppe:

1. Hvor mange økter hadde du på ditt nettsted i april 2020? Hadde du mer eller mindre trafikk i år enn samme måned i fjor?

2. Hvor mange prosent besøkte siden din med mobil el nettbrett den siste måneden?

3. Hvilke land og byer kommer de største gruppene av brukerne dine fra?

4. Endre tidsspennet til hele 2019 og se hvilke land og byer besøkerne kom fra da.

Brukeranskaffelse:

5. Hvilke kanaler gir deg flest besøk?

6. Hvor mye trafikk får nettstedet ditt gratis fra Google per måned? Er tendensen økende eller synkende? Se på langtidstrenden. Finnes det noen dramatiske endringer?

7. Hvilke refererende nettsider gir deg mest trafikk? Er det de samme som gir deg flest nye brukere?

8. Hvilke sosiale medier fungerer best for deg?

Adferd:

9. Se på dine mest populære sider. Hva forteller dette deg om hva kundene er mest interesserte i?

10. Er det stor forskjell i besøkstiden på de forskjellige sidene? Hva kan dette skyldes?

11. Sjekk hastigheten på sidene dine. Er det noe du kan gjøre for å få raskere sider?

12. Hva er det kunder søker etter på din side?

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316