Nettredaktørskolen

Dette er kurset som over 5 hele dager gir deg alt du trenger for å drive innholdsadministrasjon på en bedrifts- eller etatsweb, effektivt og med målbare resultater.

Nettredaktørskolen er kanskje landets mest anerkjente kurstilbud for profesjonelle nettredaktører; altså de som har ansvaret for innholdet på bedriftens webside. Over tusen større norske virksomheter og etater i offentlig sektor har skolert sine nettredaktører gjennom Nettredaktørskolen siden starten i 2003.

Kurset gir deg praktisk trening i nettredaktørfaget, kompetanse på de mest sentrale emnene innen det å drive et nettsted og påfyll av teori og praktiske eksempler til inspirasjon i egen jobb. Kurset egner seg for deg som jobber eller skal jobbe som nettredaktør, webmaster, informasjonsmedarbeider eller på annen måte har ansvar for innholdet på en bedrifts eller etats webside.

Kurset fokuserer mest på informasjonsformidling og ikke så mye på markedsføring og kommersiell drift. For sistnevnte anbefaler vi i stedet Sertifiseringskurs i Digital Marketing.

Kurset består av 5 heldags-samlinger som holdes påfølgende torsdager fra kl. 9-15.30. Samlingene holdes elektronisk via Zoom, så du kan delta på kurset uansett hvor du befinner deg. Du får også tilgang til videoopptak av sesjonene i etterkant, dersom du må gå glipp av noe.

Kursstart for Nettredaktørskolen høsten 2021 er 7. oktober 2021.

Dag 1 – Lag bedre websider

  • Triggerord og menystrukturer
  • Brukervennlig webutforming og informasjonsdesign
  • Brukertesting og universell utforming
  • mer om denne kursdagen

Dag 2 – Skriv godt for nett

  • Hvordan fenge og formidle med tekst?
  • Nettjournalistikk og gode formateringer
  • Klarspråk og skriveregler
  • mer om denne kursdagen

Dag 3 – Innholdsforvaltning på web

  • Hvordan jobbe profesjonelt med forvaltning av innhold?
  • Årshjul og oppdateringssykluser
  • Hvordan sikre samarbeid internt i organisasjonen
  • mer om denne kursdagen

Dag 4 – SEO – få gratis synlighet på Google

  • Hvordan fungerer søkemotoren Google?
  • Elementene som påvirker rangeringen
  • Optimaliserte sider og artikler
  • mer om denne kursdagen

Dag 5 – Google Analytics

  • Målgruppeanalyse og trafikk-analyse med Google Analytics
  • Målingsdrevet innholdsforbedring
  • Oppsett av mål og dashbord
  • mer om denne kursdagen

Se også noen av våre referanser .

Webinar

Kurset avholdes som webinar via Zoom. Les om Gjennomføring av webinarer

Etter endt kurs skal du være i stand til å drive et nettsted for en bedrift eller etat på en effektiv og formålstjenlig måte.

Kursleder

Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, bedriftseier og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital kommunikasjon som brukes på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.
Kursleder

Jakob Thyness

Jakob er sertifisert digital markedsfører, UX-sertifisert, kursleder og partner i Webgruppen. Han har arbeidet med webdesign og visuell webkommunikasjon siden 1994, både i byråsammenheng og som frittstående rådgiver. Han har spesialisert seg på visuell webkommunikasjon og brukeropplevelse, og har bred erfaring fra nettsteder både i privat og offentlig sektor.

Kursdatoer

Billetter

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Billetter er ikke lengre tilgjengelig
kr. 11.500
Handlekurv