Workshop i kanal-casting

Kanal-casting er Webgruppens egen metode for å jobbe ut hvilken rolle de forskjellige kanalene skal fylle for bedriften. En workshop for kanal-casting tar én dag.

  • Workshopen holdes i dine lokaler (eller de lokalene du ønsker).
  • Vi stiller med en ferdig metodikk og alt utstyr som skal til for å gjennomføre denne.
  • Vi stiller med en workshopleder.
  • Du bør ha 3-10 personer som deltar i workshop.
  • (Typisk er det naturlig å ha med noen fra informasjonsavdeling og/eller markedsavdeling pluss den/de som arbeider med de digitale flatene. En eller flere personer fra ledelse kan også med fordel delta.)

Workshop i kanal-casting time for time

Avhengig av den enkelte gruppe, det enkelte firma og kompleksiteten i bildet kan fordelingen time for time forskyve seg noe. Typisk pleier imidlertid workshop-dagen å foregå slik:

  • Time 1 av workshop er et foredrag av workshopleder, som presenterer metoden og innleder litt om de forskjellige kanalenes egenart og hva de typisk egner seg til.
  • Time 2 av workshop er en gjennomgang av spesifikke kanaler bedriften benytter i dag og de erfaringer som er høstet. Workshopleder leder gjennomgangen, workshopdeltagerne bidrar.
  • Time 3 er en lappeklistringsprosess der kursdeltagerne setter opp mulige castinger for de forskjellige kanalene, basert på egnethet, muligheter og erfaringer.
  • Deretter er det normalt lunsj.
  • Time 4 struktureres innholdet fra lappeklistringsprosessen inn i et regneark som projiseres på veggen, slik at alle er enige om hva som egentlig er tenkt for den enkelte kanalen. Her får man også finjustert inndelingen fra lappeklistringen.
  • Time 5 deles workshopdeltagerne opp i grupper som arbeider kanal for kanal og ser på relevante tiltak og rammebetingelser for at de rollene som er tilskrevet skal kunne fungere i praksis. Her kan man sette opp både målsettinger, brukerbehov, rammer, ressursbehov og måleparametre.
  • Time 6 er en oppsummeringstime der gruppene rapporterer til hverandre og det hele samles inn i det overordnede regnearket.

Etter dagen mottar du regnearket som en “oppskrift” på hvordan multikanalkommunikasjonen skal iverksettes.

Prisen for workshop i kanal-casting for ditt firma er kr 30 000 eks mva, inkludert forarbeid og etterrapport i form av det utfylte regnearket. Ved arrangementer utenfor Oslo-området tilkommer kostnader ved reise og eventuell overnatting.

Fyll ut skjemaet under dersom du ønsker å avtale en workshop i kanal-casting for ditt firma. Du kan også ringe oss på telefon 454 75 000 eller sende en epost til post@webgruppen.no

Opps, fant ikke skjemaet.

 

Handlekurv

Meld deg på kurstips-listen

og få varslinger om gratis livesendinger og kurs!

Du får disse markedsførings-

sjekklistene som velkomstgave:

 

  • Sjekkliste for SEO
  • Sjekkliste for Facebook
  • Sjekkliste for Instagram

 

25316